Friday, September 18, 2015

think pink!

Pink、俺が新たに憑りつかれているもの
Pink、質問ですらないだろう
Pink はお前の愛人の唇に、なぜなら
Pink はお前が見出した愛だから

・・・・・

Pink、一目惚れだったのさ
Pink、灯りを消す時に。 そして
Pink は俺を凧のように天高く昇らせる
そして すべてうまくいくって思えるんだ
今夜俺たちが何をしたとしても

― Aerosmith 『Pink』 より



大人になってから、急に薔薇が好きになったのです。
もちろん香りも。
秋咲きの薔薇も好きです。
イギリスでは薔薇がたくさん咲くので開花時期になると街が薔薇で溢れて嬉しくなりました。
色々な薔薇がありますが、私はオーソドックスに薄ピンクのバラが好きなようです。
桜と同じで、ほんのりした色がたまらない。

薔薇のピンクを身に着けるまでには行かないのですが、香りを身に着けたり、部屋に薔薇を飾ったり、秋の薔薇とピンクを楽しもうと思います。
アーユルヴェーダでは、ピッタ ドーシャを鎮静させてくれる香りです。
私が薔薇に惹かれるのは、これも関係しているのかもしれません。



Pink it's my new obsession
Pink it's not even a question,
Pink on the lips of your lover, 'cause
Pink is the love you discover

Pink it was love at first sight
Pink when I turn out the light, and 
Pink gets me high as a kite
And I think everything is going to be all right
No matter what we do tonight

Pink by Aerosmith



I became to like pink as I grow up.
Of cause I love the scent of the roses too.
Last spring I went to a rose garden to see the roses.
I also like roses bloom in autumn.
I was always happy to see roses in UK as there are so many kinds of roses.
I think I like soft pink roses the best of all kinds.
Just like cherry blossoms. I like tints of pink.

This doesn't make me put on pink clothes, but I put on rose scent and arrange some for my room. I'm enjoying the roses in season.
From Ayurveda's poing of view, roses calm pitta dosha down.
It could be one of the reasons I'm attracted by roses.





No comments:

Post a Comment