Sunday, September 27, 2015

Early morning in Kasuga Shrine

誕生日の朝。
始発に揺られて奈良へ。


遠くの山々の上に、涼しく冴えるブルーの空と雲を眺めながら、大好きな場所へと向かう静かな高揚感がさざ波のようにひたひたと心の淵からあふれ出してつま先や指先にまで広がっていくようでした。


神主さんのご案内で春日大社さんをお参りして、若宮15社にもご挨拶に行きました。(まだ時間が早かったので、夫婦大國社のみ扉の外からお声を掛けましたが…。)
朝早く、鹿たちも眠たげで、まだ静かな社の森を散歩できることが嬉しかったです。
  

帰りに率川神社さんへもお参りしました。
今回は神様のお使いには出会いませんでしたが、せっかく来たからとおみくじを引いたらまたもや大吉でした。
前回とは違う内容でしたが、ここの神社には大吉の札しか入っていないのかしら?
おみくじを開いたとき、本当にたくさんの人たちが、私をここに運んでくれたんだなと思いました。
この大吉は、私が引いたのではなくて、ここまで私を支えてきてくれた人たち全員のものなんだな、と。


すっきりとした気持ちで仕事へ行き、夕方からは兄と仲間たちとの楽しい夕べを過ごしました。
思いがけずスパイス魔女Ayamiのビリヤニまで食べられて、嬉しかったです。
夜も更けた頃に、秘密のバーへ顔を出したら、バーテンダーのOさんがシャンパンをご馳走してくださって、本当にありがたかったです。


終電にて家路につき、山のように頂いたお祝いのメッセージへの返信をコツコツとし、半分ほど終わったころに眠りました。
感謝に溢れた一日。
よい一年にしたいと思います。


It was on my birthday morning, I took the first train of the day to Nara.

I was watching cool blue sky over the faraway mountains. My heart was filled with joy of expectation that I'm going to visit one of my favorite places. And I felt like that joy started to overflow and wash the tips of my toes and fingers.


I visited Kasuga Shrine guided by a Shinto priest. I also visited fifteen Wakamiyasya.
It was early in the morning and deer looked still sleepy. I was happy to walk in the quiet forest of Kasuga.


On my way back to the station, I visited Isagawa Shrine.
I didn't meet a messanger of a deity this time, but I drew a fortune (oracle) and it was Daikichi, the best luck.
Fortune was telling me a different things from the last time, but I wondered if they only put the best fortunes in the box?
As soon as I unfolded the fortune, I thought that many people brought me here.
So the fortune wasn't only meant for me, but to all of the people who supported me till then.



I was totally refreshed and went to work. In the early evening, I spent a fun time with my brother and my spice witch friend Ayami, who unexpectedly brought chicken biryani and made me super happy.
Nearly midnight, I visited a secret bar. Mr.O, a great bartender treated me with a bottle of champagne. It was the kindest thing to me.


I took the last train to home and started to reply to a mountain of birthday massages one by one. When I finished half roughly, I went to sleep.
It was a day filled with gratitude.
I'm going to make my new year great.


No comments:

Post a Comment