Tuesday, October 04, 2011

Autumn

忙しい毎日に、私は身の回りの小さな変化を見逃していましたが、季節はゆっくりとしかし確実に移ろい、空気の匂いで私の一番好きな季節がやってきたとわかります。
昨日は道端に可憐なうすむらさきの花と芥子色の花を見つけて、ハッとしました。

レザージャケットを取り出し、ニットのレッグウォーマーを少し上に引っ張り上げました。
肌寒い朝の空気の中で、美味しい珈琲を入れてにっこり。
皆さんも素敵な秋をお過ごしください。


Autum sky is so clear...
秋の空はとても澄んで...

It's the best season for cooking, reading... and anything creative.
秋は料理に読書に...創造的なことにはぴったりの季節。

It's the best season for tea, too!
お茶が美味しい季節でもあります。

Hectic days made me forget little changes in the world, but season has kept moving on slowly but surely, and I can tell that my favorite season has finally come by smelling the air.

Yesterday I found pretty pale purple flowers and musterd colour flowers on the side of the road and they stroke my sense of wonder.

I took out my leather jacket and pull my knitted leg warmers up a little higher.
In the chilly morning air, I make a good cup of coffee and smile.
I hope you have beautiful autumn days, too!

No comments:

Post a Comment