Monday, April 25, 2016

Mitra no Wa: REPORT

満月の日。京都 安楽寺。
ヨガイベント『ミトラの輪』に、The Thee Flying Witches として参加し、アーユルヴェーダランチをご提供させて頂きました。



始発で京都入りしましたが、朝の空気が爽やかでした。
緑に溢れる安楽寺のお庭は前日の雨粒が木々の葉に光り、太陽の赤ちゃんたちのようでした。
今回は現場の下見をする時間もなく、ぶっつけ本番でディスプレイを組み、お食事の提供の流れもその場で作っていきましたが、優しいお客様たちに恵まれたおかげで無事にランチの提供が終わりました。


イベント会場にてThe Three Flying Witches のオリジナルポストカードと、クッキーの売上金の一部を熊本地震の義援金とさせて頂きました。
メンバーのAyamiは熊本大津町出身。以前から予定していた帰省と今回の地震が重なり、ミトラの輪のイベント直前まで熊本に留まり、無水鍋を使った炊き出しを行っていました。
被災した彼女ではありますが、イベント当日はそんなことを微塵も感じさせない笑顔でランチを作っていました。
Ayamiのことが、とても誇らしかったです。



人の手のつくるものの大きな可能性を感じた一日でした。
改めまして、このような機会を下さったミトラの輪のKeiさん、Sawaさん、Mayumiさん、ありがとうございました。Mayumiさんもご家族が熊本におられるとのことでしたが、イベント当日は私たちやほかの出店メンバーたちへの気遣いをして下さり、ありがたかったです。

私たちができることを、ひとつひとつ丁寧に行って、元気と笑顔をつなげていくことが出来ればと思います。

The Three Flying Witches (Ayami, me, and Aco)
&
Mitra-no-Wa(Sawa, Kei, and Mayumi)

On a full moon day. At Anraku-ji(temple) in Kyoto.
We The Three Flying Witches joined a Yoga event Mitra-no-Wa to serve Ayurveda style lunch.




We took a first train to Kyoto and the morning air was so refreshing.
Anraku-ji was surrounded by trees and bushes. There were raindrops from the night before on leaves and were shining in the morning light. They were like babies of the sun.
For this event, we couldn't check the venue in advance, so I had to make any display plan beforehand, however, it went fine. We could served our customers without having a big trouble at all. Thanks to them, they were so kind too.

Aco and Ayami.

At the event, we sold our original postcards and cookies to raise money for Kumamot earthquake.
On of our members Ayami is from Kumamoto. She had been planning to go home and the earthquake was happened the day before she went home. She stayed in Kumamoto for few days before the event and she was distributing for others, using her tajin as there were only little water over there.
She also experienced the earthquake during her stay, but she brought her smile to the event and cooked for everyone as of there wasn't any earthquake at all.
I was so proud of her.


I could believe a possibility of what we can create with our hands.
Thank to the member of the Mitra-no-Wa, Kei, Sawa, and Mauyummi. Mayumi's family also in Kumamoto and experienced the earthquake, but she helped us and other event participants.

I hope we can do whatever we can now with love and pass more smiles and energy on to others.


The Three Flying Witches
~Magic of Art and Spice~
Witch from the south: Ayami
Witch from East Sea: Aco
Witch from the west: Ginger

No comments:

Post a Comment