Friday, April 08, 2016

A New Moon and Changes

清明を過ぎ、新月が来て
春も酣。


雨降りの今日は
行ってみたかったカレー屋さんへ。
普段は行列しているとのことでしたが
雨なのか、すんなりと入れました。
釜揚げシラスのラッサム。
蓮根のアチャール、おいしかったです。


カレー屋さんの近くの中国茶サロンへも散歩。
前に来たときは閉まっていたので、やっと中を拝見できました。
どのお茶にしようかと迷っていたら、試飲をさせてくださいました。
中国茶器のかわいらしさにほっとしました。
雨音に白い花が香り、さわやかな午後となりました。


気持ちも新たに、またひと月。
私らしく、でも新しいことへ向かって。
変化を怖がらずにいよう。



We had Seimei (in Japanese lunar calendar) and now we greet a New Moon.
We are at the height of spring.


Today was raining.
I went to a curry place I wanted to go.
Normally they have a long queue (thus I heard), but I could get in without queuing today.
Because of the rain maybe?
Rasam of freshly boiled young sardine.
Lotus root acharl was so nice.   


Walked to a Chinese tea salon near the curry place.
It was closed when I went there few days ago, so I could finally got inside this time.
I was wondering which tea to buy, a shop girl let me drink few different tea.
Chinese tea set was so pretty and it made me feel so calm.
The white flowers were smelling fresh in the sound of rain.
A pleasant afternoon.


Another new month has started and I'm feeling fresh.
Be myself, but I'd like to keep challenging to new things.
Let's not afraid of a change.


No comments:

Post a Comment