Monday, April 25, 2016

An essence of life

先日、マスターストレッチ開発者であり、BodyCodeSystem® 創設者のピノ・カルボーネ氏がイタリアから来日され、東京と大阪でワークショップやセミナーを開催するとのことで、かねてよりお会いしたかった方の授業を受けに行って参りました。

ドキドキしながら、スタジオに入ると姿勢の美しい、穏やかな笑顔のピノ氏がお茶を飲みながら休憩をしておられました。

セミナーは、呼吸について。そしてそのテーマの真髄は『先生』としての心の在り方について。
それは、普段私にホリスティックピラティスを教えて下さっている日本の先生方から常に聞かされている基本のこと。
技術よりも一番大切なこと。
そして、アーユルヴェーダや東洋医学の基本ともいえる思想をピノ氏も持っていることが感激でした。
一流の人たちは、国や文化が違っても同じことしか言わない。

呼吸のエクササイズ中、ピノ氏の言葉がとてもやさしくて、私は導かれるままに心が解放されて嬉しさや感動で涙が溢れてしまいました。
熊本地震のことや、ここ最近の多忙な自分自身の日々のことなどが一気に融解して、涙となったのでしょう。
参加者たちの中で泣いていたのは私だけで、すごく恥ずかしかったのですが、やさしいピノ氏はそっと私をハグして頭を撫でてくれました。
 
ピノ氏の言葉のひとつひとつが、私にとって大切な宝物。
お会いできて光栄でした。
また、頑張ろうって勇気をもらいました。

それにしても、せっかく一緒にお写真を撮って頂いたのに、私ったら髪も乱れたままでお恥ずかしい。
ピノ氏に会いに、すぐにでもフィレンツェに行きたいと強く願っています。
私自身のためにでもあり、お客様たちのためにも。


Mr. Pino Carbone, who is a developer of MasterStretch® and a founder of BodyCodeSystem®, came to Japan and gave some workshops and seminars in both Tokyo and Osaka. I attended one of his seminars in Osaka.

I was so excited to see him. He had such a graceful posture. When I found him in the sudio, he was having a break and enjoying his cup of tea. He had this placid smile on in face.

His seminar was mainly about breathing. However, it was about the essence for "teachers". How we have our souls as teachers.
My teachers in Japan, who taught me a holistic methods for Pilates, always say the same thing to me. It's the basic.
And the most important thing of all.
And I was so happy to find he has the same way of belief as both Ayurveda and Oriental Medicine have.
The first class teachers say the same things whatever the cultural backgrounds or nationalities they have.  

During the breathing exercise, Pino's words were so tender and he completely freed my heart and soul and tears started to roll down on my cheeks.
Probably I was thinking about the earthquake of Kumamoto and myself, being hectic for the last couple of months, and every trouble melted into tears. 
Nobody was crying but me and I was sort of embarrassed, but Pino quietly came over to me and hugged me to stroke my head very gently.

Every single word he said is my treasure.
I was so grateful to meet him in person.
He gave me a courage to keep going.

And, ah, I wish I fixed my hair before I took a photo with him...
I'd love to go to Florence as soon as possible to meet him again.
I want to learn more from him.
For me and for my customers.

No comments:

Post a Comment