Sunday, October 05, 2014

a golden scent

********************
秋の風は、金木犀の甘い香りがする。
夜、部屋の明かりを消して、ろうそくを灯し、じっと寝転んでいると、窓の外からとろけるような金の香りが漂ってきます。

blue and purple dusk

秋の初めの頃、少し心配事が重なり気持ちが落ち込んでしまうことがあり、急に右の肩甲骨の付け根が痛みはじめ、そのうち背中全部が悲鳴を上げ出しました。
見るに見かねて、私の師匠が身体を診てくれました。
彼女のあたたかい手のひらのぬくもりと、言葉で気持ちが落ち着きました。

家に帰る間、ずっと暮れ行く空を眺め、家に着いてから高台にある公園へ行き、滑り台のてっぺんに座って、夕日が沈むのと空の色が桃色から紫へ変わり、深い青へ落ちて行くのを身体に染み込ませていました。
夕方の涼しい風が心地よくて、誰も居ない公園で、一人空に近いところで頭を空っぽにできました。

sunset

私にとって、一人の時間はとても大切です。
でも、周りに人がいるからこそ、その時間が心地よく感じられるのでしょう。
ずっと一人だったら、やっぱり寂しいと思うはずだから。
周りの人が元気で笑顔を見せてくれることが、どんなにありがたいことなのかと、改めて思いました。
今朝出会えた笑顔に、夕方また出会えるのか、一寸先は闇なのですから。

秋は空気が澄むので、この頃はよく空を見上げる日々です。
やさしい人になりたいな。

twilight

********************
Autumn air has a sweet scent of fragrant olive.
In the evening, I turn off the light and light candles and I lie still, breeze waft the melting golden scent in my room through windows.

crescent

Around the beginning of the fall, I had few things to worry about and I suddenly felt down. My inferior angle of right scapula started aching out of blue, and then the pain spread out on all over my back.
My master unable to stand by any longer and took a look at my body.
Her warm palms and words calmed my nerves down.

On my way home, I was looking at darkening sky and when I got home, I went to a park on a hill and climbed on top of a slide and I watched the sun goes down as it colouring the sky from pink to purple and dipping it into blue. And I was letting those colours through my body.
Evening breeze was cool and pleasant, there were no one else but me in the park. I was as nearest as I could to the sky and emptied my thoughts.

dawn

For me, being alone is very important.
However, I won't feel it comfortable if there weren't anyone around me.
If I'm alone all the time, I will sure miss having people around me.
Again, I realised how wonderful to have people around me are being good and showing me smiles.
There is no certain confirmation of the smile you see in the morning will come back to you in the evening. We never know what might happen next.

In the autumn, air is very clear, so I often look up the sky these days.
I want to be a king person.

sunrise


No comments:

Post a Comment