Monday, April 03, 2017

Breath deep with universe

Our body, senses, and mind are mare tools or devices of our souls to walk around this world.
So practice everyday and keep brushing them up to make them our best partners of our lives.
Breathing is another key to our freedom.

Make a vow and try keeping it. When you feel weak, pray for nature. It will help you.


私は「呼吸を深めるピラティス」というレッスンを毎週火曜日 11:45-13:00 ヨガビオラトリコロール千里中央スタジオにて行っています。

本日4月3日月曜日18:30-19:45「呼吸を深めるピラティス特別編その1」をやらせいて頂きました。
特に難しい呼吸法をするであるとか、激しい有酸素運動をするとかではなく、私が普段ピラティスという枠にとらわれすぎずにやらせていただいているレッスンの延長線上にあるものを少し皆さんと分かち合いたいと思って自由にやらせて頂きました。

私にとってもこのようにきちんとした形でやらせて頂けるのは初めての試みで、様々な想いに胸がドキドキとしておりましたが、今宵の特別レッスンにいらして下さったみなさま、ありがとうございました。

新しい考え方に戸惑われたかもしれませんね。
それでもそれぞれ呼吸を深めて、自分の心と身体をつなげて下さった。
素晴らしいなぁ、と講師である私が感動してしまいました。

今宵のレッスンは基礎編。呼吸がほとんどでした。
次回は4月17日月曜日18:30-19:45「呼吸を深めるピラティス特別編その2」
ヨガビオラトリコロール千里中央スタジオにて。
応用編です。ピラティスの動きがもっと増えます。
お時間、ご興味、ご都合が合えばスタジオにてお会い致しましょう。


Thanks all for coming to tonight's special breathing & Pilates lesson.
I know it was quite strange or new idea for most of you, but it was one of the most important ideas that I wanted to tell all of you through my other Pilates lessons.

Breathing has power.
You should breath for yourself, not for anybody else.
Forget your ego, no need to be afraid, stop pretending, stop borrowing someone else's identity.
You are you.
Who else can be you?
No one.

You are gorgeous.
You are fabulous.
You are beautiful.
You are strong.

I love you.
We all love you.
You are not alone.

No comments:

Post a Comment