Thursday, June 12, 2014

Salt and Melissa

先日、ご縁があって素敵なお友達ができました。
その方が『日本の神様カード』というオラクルカードを偶然持っていました。
オラクル、とは神託のこと。
占いというよりは、おみくじのようなものでしょうか。
ともかく私も、引いてみました。日本の神様カード。

私が引いたのは、塩椎神(しおつちのかみ)。
塩椎神は、製塩の神様。また海とのつながりから潮流と航海の神様なんだそう。
塩の浄化作用で、私の中の透明な結晶を覆う私の間違った思い込みや自己不信を払って、私が本来持っている輝く結晶とつながれるように助けてくれるのだとか。
そうすれば私は道しるべが見えて、進むべき道が見えるのだ、と。

このカードのオラクル、タイムリーすぎてびっくりしましたが、嬉しかったです。
『今夜はバスソルトを入れたお風呂にゆっくり入り、塩椎神のエネルギーとつながりましょう』ともアドバイスが書いてあったので、素直にバスソルトを注いでお風呂にゆっくり入りました。
今はフランクフルトに住む友人がくれた、ドイツのバスソルトです。
深い青色のお湯で、香りも爽やかで気持ちよく、本当に心がほぐれました。

後日、初めて鍼灸を受けに行ったら、先生からは予想通り脾臓が弱いことをご指摘いただき、術後に先生が『脾臓に良いんですよ』と、レモンバームのお茶を淹れてくださいました。
やさしい鍼灸で、体が整った後、ほっとする飲み物でした。
そして、よく思い返してみれば、例のバスソルトには Melissa と書いてありました。
Melissa とは、レモンバームの学名です。
ああ、だからあの時特別に気持ちよかったのかな、なんて思いました。

体が欲しいものは、体が一番よく知っている。
心よりも、体が先に反応するのかな。

From ''Koehler's Medicinal-Plants'' 1887
Copyright expired due to age of image Source


Just the other day, I became friends with somebody through a good connection.
My new friend happened to have a deck of oracle cards which are Japanese Deities cards.
"Oracle" means a divine utterance delivered to man, usually in answer to a request for guidance.
So it is not quite as same as a fortune-telling.
Aside from those explanations, I picked one.

My card was Shiotchi-no-Kami.
This deity is a god of salt making. Also, he is a god of tidal current and navigation because of the link between salt and ocean.
The card said this deity will brush my wrong imgination and self-distrust off from the clear crystal inside of me. And then he helps me to connect myself wiht the sparkling crystal.
So I'll be able to find my Polaris and I will know my course.

I was very surprised at this timely oracle, but I was happy to have it.
On the card, there was a little advice saying "Tonight, put some bathsalt in your bath which will connect you with the energy of Shiptuchi-no-Kami", so I did and took a long bath that night.
The bathsalt I used was the one my friend who now lives in Frunkfurt gave me. It's German.
The water was deep blue and it smelled refleshing. I could relaxed and I felt relieved.

Few days later, I took a treatment of acupuncture and moxibustion for the first time in my life.
The acupuncturist pointed out that my spleen was not so strong as I was expecting to hear so.
After the treatment, she made me some lemon balm tea saying it's good for spleen.
My whole body got better after a gentle treatment. The tea was tasty and made my heart feel at ease.
And I as recalling the package of the bathsalt I used that night, and it said Melissa on it.
Melissa is the scientific name of lemon balm.
So I was thinking, maybe that was why I felt especially good that night.

My body always knows the best about what it wants.
Maybe my body reacts to things faster than my heart.

No comments:

Post a Comment