Tuesday, June 10, 2014

It's been a year

私がピラティスを教えようと決めてから、1年が過ぎました。

以前にも、なぜ私がピラティス・インストラクターの仕事を始めたのかをこのブログに書いたのですが、ここにその時の文を引っ張ってきました。
「私がピラティスを始めたのは、私が生きること全体をアート表現の土台と捉えて、その中で行う創作の質を上げるためでした。
良き師にめぐり会えたおかげで、『伝えたい、教えたい』という気持ちが芽生え、今は実際にピラティスを教えています。」
(記事はここからどうぞ)

アートとピラティスは、私にとって陰と陽のような関係です。
2つは全然違うものに見えるけれど、お互いがお互いに溶け合っていて、それぞれの中にお互いの要素を持っている。
ではどちらが陰で陽か言うのであれば、アートが陰で、ピラティスが陽だと思います。
私のつくるものは、いつもたいてい何かに対して感じたものの最も深いところを掘り出してきて表現したもので、そしてそれらは様々な感情の、エッセンスであることが多いです。

1年目の記念に、新しい学びの機会を自分に贈ることにしました。
ピラティス・パーソナルトレーナーのアドバンスト・セッションを受講します。
ちょうど私がマット・ピラティスのアドバンストの試験を受かった時に、ベーシックのパーソナルトレーナーのセッションを受講した時と同じです。
ピラティスと、パーソナルトレーナーの技術をあげていきたいと思います。
そして何よりも、自分自身をトレーナーとして、アーティストとして、そして人として磨いていきたいです。

インストラクターとして新米の私が、お仕事をもらえて、お給料までもらえていることに感謝。
近頃は自分のやりたいことを優先しようとしすぎて謙虚さを忘れていました。
身勝手さを反省して、次へ進もう。


Since I decided to teach Pilates, a year has passed.

I've already wrote about why I started a Pilates instructor job before, but here I refer to the following.
"The reason I started Pilates was that I wanted to enhance my art works which are based on my daily activities.
However, I met my respectable master and I started to think that I wanted to pass Pilates on to others. And now I'm teaching Pilates." 

(The article is from here.)

Art and Pilates are something like Ying and Yang to me.
They seem to be very different, but they gradually melt into each other, and also they have an element of each other inside of them.
If I say which are Ying and Yang, I think art is Ying and Pilates is Yang.
My art creations are almost always the representation of my deepest feelings toward something, and the most of the time they are the essense of various emotions.

As a gift to my first anniversary, I gave myself a new learning opportunity.
I'm going to take an intensive seminar of Advanced Pilates Personal Session.
It's just like I took the Basic Pilates Personal Session seminar as a gift after I passed an advanced mat Pilates course exam.
I hope I can inprove my skill of Pilates and personal training.
And most of all, I hope to refine myself as a trainer, artist, and a person.

I thank for I have jobs and I even get paid in spite of the fact I'm still a grenhorn as a Pilates instructor.
Lately, I've been forgotten about being humble and I've been tying to prioritise what I want to do.
I reflect on my selfishness and then move on.

No comments:

Post a Comment