Wednesday, February 03, 2016

from winter to spring

週末、東京へ。
日本の大学時代の友人の結婚パーティーに出席するためでしたが、せっかくなのでとその前後にピラティスのレッスンやワークショップ、その他会いたい人とのミーティングなども盛り込んでかなり充実のスケジュール。

滞在期間中は雨との予報だったけれど、雨は最初の日だけで後はだんだんとあたたかくなり、春の兆しを感じました。

Ms. Saki & NOY

金曜日、東京に到着してすぐにシルクサスペンションのレッスンへ。
シルクサスペンションのレッスンは私が大阪のお仕事でもお世話になっているSaki先生から。
兄のNOYと受けましたが、俳優の彼はなかなかコツをつかむのが早いようで、とても楽しかった様子。
私は今回が6回目くらいなのですが、今まで受けた先生方とは違うアプローチが勉強になり、そしてやはり楽しかったです。

旅行先では自然と身体を整えようとするのか、パーティーのお食事以外は常にスパイス料理を食べていました。
ここ最近は朝食を食べないことが多く、一通り動いてからお昼を食べるというまるで相撲取りのような食事リズムなのですが、これが今の私には合っているようです。
この日も夜明け前に支度をして大阪を発ったので、口にしたものは林檎くらいでした。東京に着いてすぐにしっかりと身体を動かした後、16時ごろにやっとお昼ご飯。閉店間際のタイ料理屋のランチセットはグリーンカレーと米麺スープ。スープはミニサイズと聞いていたけれど、普通の丼鉢のサイズで出てきたので驚きました。
大変おいしかったですが…。

夜はまたSaki先生の講習に出て、お勉強。
遅いお昼ご飯だったので、あまり空腹ではなかったので、ホテルの近くの古酒バーにて日本酒を飲みながらドライフルーツを頂きました。 外は冷たい雨が降っていて、私はあったかくてお酒が美味しかったです。


翌日は、NOYと杉本博司さんの『陰影礼讃』を観に出かけました。
贅沢なスペースの使い方。
静かな時間。
新幹線に乗った時から人が多い場所、東京のような場所にいたので神経が尖っていたのですが、久しぶりにいい空気の中に身を置けてほっとしました。



通りかかったギャラリーで福井県の布絵の展示をやっていたので、それを軽く観てからタイ料理屋でまたカレーを頂きました。NOYもタイへは何度も行ったことがあるので、懐かしいとパッタイを食べていました。
午後からNOYは森山未來さんも出演するインバル・ピント&アヴシャロム・ポラックダンスカンパニーの公演を観に埼玉へ。
幸運にもちょうどイスラエルでダンスをやっている友人が、森山さんに直接チケットを頼んでくれたのです。私も行きたかったのですが、終演時間と結婚パーティーの受付時間が同じで遅刻必至でしたので今回は断念しました。次はイスラエルに観に行けたらいいなと思います。



結婚パーティーはとても暖かな雰囲気に包まれて、始終笑顔にあふれていました。
私は大学時代の友人たちとの再会も嬉しく、みんなの子供の話なども面白くて、こういう機会を作ってくれた友人に感謝でした。

Gravity training!

日曜日は再びSaki先生のもとでピラティスとグラビティレッスン。
ホテルの近くのお気に入りのインド料理の遅いお昼を食べて、ホテルで身体のメンテナンスをしてからNOYと夕刻タイ料理屋へ。
一体何回タイ料理を食べるんだ!?と自分でもあきれながら、本格的なタイ料理に舌鼓をうちました。
お腹が満たされた後は革張りのソファが心地よい珈琲店でNOYと今後の方向性やアート談義。
今迷っていることは、他人に話すことで自分の感情がクリアになり、よく見えるということがわかりました。





月曜日は信頼のおけるフォトグラファーさんにポートレートを撮ってもらいに行きました。
まだ私は仕上がりを見ていませんが、楽しみです。
お昼は勿論インド料理で締めくくり、東京駅へ向かいました。



1月が明けた頃は、まだぼんやりとしていたのに、2週間もすれば急に忙しくなって一気に2月になってしまいました。
私の頭はそこまで早く回転しないようで、なんとも心と身体のバラバラな感じが続く日々ですが、しっかりと進んで行こうと思います。
たくさんの人たちにあたたかく支えてもらっている私は本当にしあわせ者です。
今の自分にできることを、一つずつ実現していきたいです。


I spent last weekend in Tokyo.
It was to attend a wedding party of one of my friends from Japanese university, but I scheduled Pilates lessons, a seminar, and meetings with my favorite people around the date. 

Weather forecast was saying it will be rain for whole weekend, but it only rained on Friday and the rest of the day was becoming warmer and warmer. I felt spring was approaching.

Me, Ms. Saki & NOY

On Friday, as soon as I arrived in Tokyo, I went to a Silk suspension lesson by Ms. Saki who looks after me a lot as a boss of one of my workplaces in Osaka.
NOY came along with me and as he is an actor, he has a good sense to capture the essence of the movements and he had so much fun.
It was around sixth time for me to do this type of training, but Ms. Saki has a unique style and I loved it.

While I'm traveling, I unconsciously tries to keep a better condition, so every meal except the one at the wedding party I ate dishes with spice and herbs.
Lately I hardly eat breakfast. I have lunch after I work in the morning just like sumo wrestlers do. This way seems to agree with my body right now.
So on Friday I woke up before sunrise and left Osaka early in the morning. I only ate an apple or something. As soon as I arrived in Tokyo I went to lessons. When I finally had lunch, it was around 4 o'clock. A Thai place was almost closing. I ordered a set meal of green curry and rice noodle soup. The menu said the soup will be served in mini bowl, but it came in a proper big bowl. Both of them were delicious, but I was really surprised.


In the evening, I took a facial conditioning lecture by Ms. Saki.
Late lunch filled my stomach so I went to a vintage Sake Bar near the hotel and had some dried fruits and different types of old sake. It was raining outside and looked cold. I was warm and sake was so good.


On the next day, I went to Hiroshi Sugimoto's mini exhibition In Praise of Shadows with NOY.
A luxury way of using void.
Tranquil time.
Since I left Osaka, I'd been in crowded places like Tokyo, so my nerves became sharp and hurting my brain, but I could put myself in a pleasant place and it calmed me down.



We casually watched an exhibition of Cloth Art of Fukui prefecture. And we had lunch at Thai place. Again, I had green and red curry. NOY used to visit Thai a lot so he was devouring Pad Thai.


NOY went to a dance performance by Inbal Pinto & Avshalom Pollak Dance Campany with Mirai Moriyama in Saitama in the afternoon.
Luckily, my professional dancer friend who's working in Israel asked Mr. Moriyama to save a ticket for NOY. I really wished to go, but the ending time of the performance was the starting time of the party reception, so I gave it up this time.
I hope I can watch their dance in Israel next time.



The party was filled with warm atmosphere and smiles.
I was happy to see my friends from uni and it was fun to hear what their children like. I deeply thanked to my friend who made this kind opportunity to bring us all together.


On Sunday, I took two Pilates lesson and Gravity training at Saki's studio.
Had late late lunch at my favorite Indian place near the hotel and then I took care of my body at the hotel. NOY and I went to a Thai place for dinner.
I was laughing at myself going to Thai place again, but the dishes were divine.
After our stomachs were filled, we went to a coffee place where we can sit on comfortable leather seats. We talked about each other's future plans and art and many other things.
I realized that when you can't decide something, it's good to talk about it. So you can define your feeling by making your thoughts into words.

 


On Monday, I went to a photo shoot at an artist I can trust for some portraits.
I haven't seen the results. And I'm very looking forward to seeing them.
I had Indian curries for lunch of course and headed to Tokyo station.




When January started, I wasn't sure what I was doing, but few weeks later I was busy and it became February now in a blink of time.
My brain doesn't function as smooth as I wish, so my brain and body aren't collaborating well these days. However, I should move on steadily.
I'm one of the happiest being who gets many warm supports.
On by one, I'm going to perform the best I can do right now.



No comments:

Post a Comment