Tuesday, August 11, 2015

A witch from Ryukyu

琉球、とは沖縄のこと。
琉球の魔女に会ってきました。

崎浜キヌ先生の、アーユルヴェーダと栄養学の講義とお料理実習。
アーユルヴェーダや栄養学だけにはおさまらない、伸びやかな魂で「生きる」こと、「食べる」ことを見つめて、考えておられる方。
美しい人でした。

ただの知識ではなく、生活に根付き、すぐにでも実践して続けていける食べ方の哲学がたくさん詰まっていました。
琉球の食文化を支える、気候風土や歴史的背景のことなども教えてくださりました。


「食べる」ことは宇宙のリズムと自分のリズムが調和して、身体のすみずみまで大自然の力を巡らせること。アーユルヴェーダでは瞑想。

キヌ先生のお人柄のあたたかさ、少女のようにきらきらと笑うかわいらしさ、そして後ろ姿から発する心地の良い空気。
気負ったところは微塵もなく、始終笑顔とホスピタリティで約30名の受講生達を包み込んで下さいました。
アーユルヴェーダでいうオージャスって、これなんだなと肌で感じた時間でした。
キヌ先生のような、輝かしい魔女に、私もなれるようにまた毎日を丁寧に積み重ねて行きます。



Ryukyu is an original name of Okinawa.
The locals still call themselves Ryuku.
The three flying witches met a witch of Ryuku.

It was a workshop of Ayurvedic cooking and nutritional science study by Ms. Kinu Sakihama.
Not only Ayurveda and dietetics, Kinu has a very flexible point of view for a philosophy of living and also eating. Her soul isn't bound to any particular thoughts.
She is a beautiful being.

Her lesson was full of living philosophy which we can start to try from today and the rest of our lives.
She also told us about natural features and climate, and historical background which are the foundation of dietary culture of Ryuku.

To eat is to harmonise your rhythm with the one of microcosm and the power from the nature run through out your body, from very tip to toe. In Ayurveda, to eat is to meditate.

Kinu sensei has a warm personality and she laughs like a young girl. There was some great vibe coming out from her back.
She was so calm and she always had a smile on her face and gave a kind hospitality to all of 30 students.
My skin sensed her Ojas. That's what it was I guess.
I want to be like her, a brilliant witch. So I carry on my daily practice and study.



No comments:

Post a Comment