Tuesday, July 14, 2015

South Indian cooking class

この15ヵ月間、南インド料理を勉強してきました。
また、The Three Flying Witchesのメンバーとして活動するなかでインド/スリランカに詳しい二人の魔女たちから肌で感じるものが多くありました。
極めつけは、今春念願のインドの地を踏めたこと。このことは、私がインド料理を勉強する上で、大きな糧となりました。
インドから帰国後間もなく始まったアーユルヴェーダの講座も、これまでの経験すべてを体で納得できるようであり、嬉しいのです。


タイミングの大切さ、ということを思います。
私がピラティスを始めようと思ったのと同じで、インド料理/アーユルヴェーダに関しても私の人生の中でタイミングがあって、学ぶべき時に学べていることに感謝です。


私は生きる行為すべてにアートを見出しています。
だからこそアートもピラティスも、スパイス料理も、アーユルヴェーダもつなげていきたい。
それをたくさんの人たちに伝えたい。
そう思っています。


For the last 15 months, I've been learning South Indian cooking.
Also, as a member of The Three Flying Witches, I learnt a lot from working with two other witches who's deeply familiar with India and Sri Lanka.
Visiting India this spring at last was the major thing to me. It hugely helped my study of Indian dishes
The Ayurveda class which started right after our trip to India has been reassuring my experience. And that makes me feel so happy.


I think about how the timing rules everything.
Just like when I started to learn Pilates, there was the timing for me to learn Indian dishes and Ayurveda. And I'm so glad I didn't miss it.


I find art in everything in our lives.
So I want to combine art, Pilates, spice cooking, with Ayurveda.
And I want to tell that to as many people as I can.
That is my wish for now.



No comments:

Post a Comment