Monday, June 15, 2015

my precious friends

セルビアからイギリスの大学で衣装を共に学んだ同級生が、フィアンセと共に来日しました。
関西空港へ迎えに行き、到着を待っている間も彼女たちが日本に来ることに実感が湧かずにいました。しかし懐かしい顔がゲートから現れて、私も笑顔に。
つい昨日会ったかのようにいたずらっぽい笑顔を見せてくれたアレックス。会った途端に前からずっと知っていたかのように打ち解けて話せるフィアンセのルカ。

小さいころからずっと憧れていたという日本に、3年越しのプランを立てて来てくれました。
関西から広島を経て東京を回る約2週間のプレ・ハネムーン。
そんなにも私たちの文化を愛してくれるなんて、感激です。
良い旅になりますように、とただそれだけを思いながら、色々と案内しています。



One of my friends I studied costume at a uni in UK has been visiting Japan with her fiancé from Serbia.
I went to Kansai Airport to pick them up, but I couldn't feel that they were actually coming. But as soon as my eyes caught the familiar face, I smiled.
Alecks showed me the same mischievous smile as if we saw each other yesterday. 
Luka, her fiancé made me feel like I knew him for a ling time even it was the very first time to meet him.

For three years, they had been planning this visitation to Japan, which they had been wanting to come since they were kids.
It's sort of a 2-week-pre-honeymoon, which starts from Kansai area to Hiroshima and to Tokyo.
I'm so moved by their love for our culture.
I've been wishing their trip will be a great one.


No comments:

Post a Comment