Monday, July 08, 2013

Summer Night and Stars

7月7日は七夕祭りでした。
みなさんは星を探して空を見上げましたか?

私はリンパ・マッサージと足のピラティスのレッスンが夜にあったので、生徒さん達が帰られた後に、空を見ながら少し散歩をしました。残念ながら少し雲が出ていたので天の川は見えませんでしたが、とても大きく輝く星たちもいくつかありました。

日本には風習を旧暦で行うところもあります。そういう場所では七夕は8月7日頃となります。その頃には梅雨も終わり、よりはっきりと星を見ることができるので、その方が納得がいきます。
私は七夕が好きです。空の星たち、十二宮の星たち、神話。私をとても魅了してやみません。

***

もう暑い日が続いてすっかり夏に突入ですね。
七夕祭りの前日、私は京都へ遊びに行きました。
そのことについてはすぐにまた書く予定です。
ではまた!


July 7th was the Star Festival.
Did everyone look up the sky for stars?

I had a lymph massage and foot Pilates lesson in the evening, so after my students went home, I walked for a while and looked up the sky. Unfortunately it was a bit cloudy so I couldn't see the Milky Way, but some stars were very bright.

Some places in Japan do old customs in accordance with the lunar calender. So the Star Festival will be around 7th of August. Around that time, the rainy season will be over and the stars will be seen more clearly. I think it makes more sense.
I like the Star Festival. The lamps of heaven, zodiac signs and mythorogies always attract me a lot.

***

It's been so hot and we are completely in summer now.
I went to Kyoto on the day before the Festival.
You'll be reading the story about it soon.
Chao!