Saturday, February 16, 2013

New Year's Baking?

ここ数年、新年にはお菓子を焼いているのですが、今年はなぜかとっても忙しくてなかなか焼けませんでした。
やっと時間を作れたのがバレンタイン・デー前。
仕事先やピラティスの先生に感謝の意味を込めてブラウニーと、岩塩をトッピングしたチョコレートマフィンを焼きました。(こちらはバタバタしていたので、写真無し。)
それで火が付いたのか、先日は2種類のクッキーと、お誕生日ケーキを焼く機会がありました。

何かを一から作ることってとても楽しいです。
そしてそれに対して笑顔が返って来ることは最高です。

どろんここぶたのチョコクッキー
muddy piglet choco cookies

ピーナッツバタークッキー
peanutbutter cookies
 
スヌーピーLOVE ♥ の方へのチーズケーキ。
チョコのスヌーピーと足跡の飾り、アルファベットのクッキーたちも全部作りました。

A birthday cheese cake for the one who loooves Snoopy.
I also made chocolate decorations of Snoopy and paws, alphabet cookies.

I've baked sweets in the first month of the year for the last few years, but this year somehow I was incredibly busy and couldn't bake anything.
I could only make time for it just before St. Valentine's Day.
I baked brownies and chocolate muffins with rock salt toppings for my colleagues and my Pilates teacher as thank you. (I was too busy to take photos of them.)
That probably encouraged me and I baked two kinds of cookies and a birthday cake.

I enjoy making something from scratch.
And the best thing is that I get smiling faces in return.