Tuesday, January 08, 2013

New Year, New Hair


明けましておめでとうございます。
皆さま、どのような休暇をお過ごしになりましたか?

御覧の通り、私の髪は本日またピンク・ジンジャー色となりました。
インスピレーションは、鋤田正義さんの撮影した、デヴィット・ボウイがアルバム『HEROES』を出した頃の一連の写真です。ボウイさまには到底近づくこともできない私ですが、彼は最高のアーティスト(表現者)であり、私の憧れです。

やらなかったことを後悔するのは嫌なので、私の髪はブリーチされてフラッシュ・ピンクの色付けがなされているというわけです。

今 私は、珈琲を淹れて仕事の合間の小休止を楽しんでいる最中です。
あれこれ反省して、もう歩けなくなりそうになる日々の何と多いことか。自分の未熟さに落ち込んだり、いやいやだからこそ頑張ろうと自分を励ましたり。才能の足りなさを努力でしか乗りきれない私ですが、今年も、もっと自分を磨いて、アートやピラティスや英語ももっと勉強して、やりたいことをどんどんやっていこうと思います。
一度きりの人生ですから、勇敢に行きましょう。


******
この記事を書いてから気づいたのですが、今日はボウイさまのお誕生日でした。
なんて 嬉しい偶然。



you only live once, girl.

 
Happy New Year everyone.
How was your holiday?

As you can see, today my hair became ginger again. well, it's pink ginger again.
My inspiration was a series of David Bowie photos by Masayoshi Sukita when Bowie released HEROES album. Though I'm no way near Bowie, but for me, he's always the best artist to look up to.

I don't want to regret what I didn't do, so here I am, bleached my hair and tinted with flash pink.

Right now, I brewed some coffee and enjoying a short break between works.
So many days I reflect on myself and feel like I can't go on any more. Or I feel down about inexperienced myself. Then I encourage myself, saying "that's why I work harder!" I can only fill up a shortage of talent with efforts, in this year (so as last year), I want to sophisticate myself, and to refine my skills on art, Pilates, and English and etc... and challenge things I want to do.
We only live once, so be brave!


******
Just realised after I uploaded this article, today was David Bowie's birthday.
What a happy coincidence!

 
Happy Birthday David!!

David Bowie by Masayoshi Sukita