Tuesday, November 01, 2011

put your glasses on...

私は昔から視力が良くて、今まで一度も眼鏡やコンタクトレンズをしたことがありませんでした。それでいつか目が悪くなって絵を描いたり物を作る時に困るようになるんじゃないかと心配していたのです。

最近、眼科の先生に私の右目が乱視気味だと聞かされました。眼鏡を掛けるほど悪くないとも言い添えられましたが、私自身で時々目の焦点が合わない時があることにも気づいていました。疲れた時は特に。
そこでとにかく眼鏡を買うことに決めて、眼鏡屋さんで再検査してもらったところ、眼鏡を掛けた方が良いですよ、と言われたのです。

右目だけ処方してもらい、硝子越しに世界を見るのは不思議な気がしました。
でも、今は前よりずっと鮮明に見えます。
自分の体を知ることは、とっても大切だなと再認識した次第です。


looks intelligent?
頭が良さそうに見えるかな?
 
I 've never had poor eyesight before and surely I've never wore any glasses or contact lenses before. Thus I've been worrying about one day my eyes get really bad and I'll have trouble when I draw or make things.

Recently my ophthalmologist said my right eye is slightly astigmatic, but it's not as bad as I need to wear glasses; however, I've been noticing that I had been having a little trouble on focusing sometimes especially when I get tired. 
So I decided to buy a pair anyways and I went to an optician's shop and had my eyes tested again. And the optician said I'd better wear glasses.

I had them prescribed on right eye and I felt funny looking at the world through glasses.
But I can see things much clearer now.
I realised again the importance of knowing my own body.

No comments:

Post a Comment