Saturday, August 20, 2011

Happy Cards

先日兄より、モロッコ旅行の際に訪れたマジョレル・ガーデンからの葉書が届きました。
マジョレル・ガーデンとはモロッコはマラケシュにある植物園で、画家のモジョレルが1924年に作り、後の1980年代なってイブ・サンローランとピエール・ベルジュによって修復、買い取られたそうです。(現在、サンローランの遺骨はこの庭に眠ります。)
私はこの植物園の存在を知りませんでしたが、写真を調べて見てみると、コバルト・ブルーが涼しげな印象で、訪れて見たい場所のひとつとなりました。

兄は私がイブ・サンローランを好きなのを知っていたのか、それともただの偶然なのか、サンローランが毎年大切な人たちに送っていたという手作りのカードを複製したポストカードの中から、私の生まれた年のものを選んでくれていました。
サン・ローランがカードのテーマにしていたLOVE(愛)の文字がかわいい、鳥のカップルの絵柄でした。

昨日は、先月一緒にお仕事をしたダンサーさんたちから、お礼のカードと写真が届きました。
カードはカラフルなペロペロキャンディーの形になっていて、全部で6本のキャンディーがリボンで束ねてありました。キャンディー形のカードの裏にはそれぞれのダンサーさんからのメッセージが。
こんなかわいらしいカードを見たことなかったのと、みんなの心遣いに感激し、元気がでました。

私自身も、手作りの暑中見舞いを友達に送ったばかりですが、やはり手書きのカードや手紙というものはE-mailとは違う嬉しさがあります。
これからも筆まめでありたいと思います。


マジョレル・ガーデン 



lollipop candy cards and Yves Saint-Laurent postcard.
ペロペロキャンディーのカードとイヴ・サンローランのポストカード


I’ve received a postcard which my brother sent me from the Mojorelle Garden in Morocco the other day.
The Mojorelle Garden is a botanical garden in Marrakech, Morroco. It was designed by French painter Jacques Mojorelle in 1924 and it has been owned by Yves Saint-Laurent and Pierre Bergé since 1980. (Now Saint-Laurent's ashes are resting in this garden.)
I’ve never known about this garden, but when I checked the photos of the garden, it gave me a cool impression of cobalt blue and then it became one of the places I’d like to visit.



Whether my brother knew that I like Yves Saint-Laurent or mare a coincidence, the card had a reproduced design of Saint-Laurent’s hand-drawn cards he used to send to his loved ones every year. My brother chose the design of the year I born.
It had a pretty hand-written word LOVE which was the theme of the card and the bird couple.



Yesterday, I’ve got a thank-you card and photos from the dancers I made the costumes for their performance last month.
The card was a shape of colourful lollipops and there were 6 lollipops bundled together with a bow. On the back of the lollipops, there were messages from each dancer.
I was cheered up by them because I’ve never seen such cute cards and also I was so moved by their consideration.

I myself also had sent summer greetings to my friends. I realised again that the hand written cards and letters have something special compare to E-mails.
I’d like to keep being a good correspondent.

Mojorelle Garden 

No comments:

Post a Comment