Thursday, March 17, 2011

Thank you. I'm alive.

いつもブログを読んでいてくださるみなさんへ


私は無事です。
海の向こうからメッセージやメールをありがとう。勇気づけられました。
地震と津波から1週間近くが経ちます。
私はほとんどの親戚や友人たちに連絡を取ることができました。みんな無事です。
現実とは思えない出来事であり、私たちにはまだまだ不安なことがたくさんあります。



まだ余震があり、今は原子炉のメルトダウンの可能性がとても恐ろしいです。
しかしみなさんの思いが私たちの力になります。皆さんがこんなことを決して経験しなくていいように願うばかりです。



私たちは自分の周りの人たちを愛し、地球を愛し、こんな災害がこの星のどこでも起こらないようにするべきなのでしょう。
この広くワイルドな世界で、命があることは幸運なことです。

私たちはそこに居場所を再建し、より良いものにしていくでしょう。
津波の被害にあった人たちにとって少しでも早く状況が回復しますように。
そして皆さんの幸せも祈ってます。

私は私にできることから始めようと思います。


愛を
Ginger


******************************************************************

Dear everyone,
I'm okay.
Thank you so much for your messages and e-mails from over the seas. It was encouraging.
It's been nearly a week since the earthquake and tsunami.
I could get in touch with many of my relatives and friends by now. They are all safe.
It's just unreal and we have more worries about too many things.

We are  still having the after aftershocks. And the possibility of the atomic reactor melt down is the main fear right now.
But your good thoughts will save us. I hope you all will never need to go through this.

I think we have to cherish people around us and cherish the earth more to make sure we will not have this sort of thing again anywhere on this planet.
We are lucky ones who have life on this big wild world.

We rebuild our places up on it and make it better.
I hope things get better very soon for the people who are in stunami area. And I'm wishing you all the best.
I will start with things I can do.

lots of love xxxx
Ginger

No comments:

Post a Comment