Friday, November 28, 2014

Finding my crystal


芸術は私を救う。

ごく最近のこと、私は小さいけれど意味のある心の変化を経験し、それによって頭の中の考えがはっきりとし、新しい舞台に自分を進めたいと思った。

私の周りではこのところ、とても急速に、凄まじく物事が動いている。
今現在に於いて、その全てが私には着いて行けないほど速い。
自らが置かれた状況と、自分の意志との不和に、疲弊する。
とことん宮仕えが下手な自分だということは重々承知しているのだけれど、やはり限界を感じ始めていた。


しかし突如として一条の光が私の顔に射した。
私の心は喜びと高揚で満たされた。

変化の辛い面から目を背けないように。
来るべきものは全て受け入れよう。
もしも私の魂が水晶になるのなら、今は原石のかたい角を落としている最中だ。
辛抱強くならなければ。
私に必要なのは、こだわりを捨てること。
他人にやさしくなること。
魂に耳を傾けて、生きること。


Surely art saves me.

Recently I went through a small, but meaningful change in my mind, which cleared my thoughts and made me want to move on to a new phase.

The things have been changing rapidly and vigorously around me lately.
Right now, it's too hasty for me to catch up with everything.
So I've been getting weary of the discord between the circumstance and my own will.
I've already known that I'm utterly clumsy with acting as a working adult, but this still gave me a feeling that I was very close at my limit.


But suddenly a shaft of light struck my face.
My heart was filled with joy and excitement.

I shouldn't ignore the darkside of the change.
I must accept everything comes to me.
If my soul will be a crystal, right now I've been rounding off the hard edges of the ore.
I have to be patient.

What I need to do are to let go of my obsession.
To be kind to others.
And to listen to my soul.



No comments:

Post a Comment